سئو محتوا برای محتوای متنی
15 گام طلایی در تولید محتوای سئو شده وبنون
همچنین عکسی که برای مقاله انتخاب میشود باید مرتبط با موضوع آن مطلب باشد. با مطالعه بخشهای قبلی یاد گرفتید محتوای سئو شده چیست و چطور باید چنین محتوایی تولید کرد. در ادامه، به چند سوال پرتکرار در مورد بهینهسازی محتوای وبسایت برای سئو پاسخ میدهیم. میتوان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرمهای برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهرهگیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبطترین تبلیغات هدفمند کلیدواژهای را با توجه به کمپینهای فعال کسب و کار به کاربران نمایش میدهد.
بهعنوان مثال برای کرمپودر میتوانیم یک صفحه دستهبندی با کلیدواژههای (خرید اینترنتی کرمپودر، قیمت کرمپودر، انواع کرمپودر، انواع برندهای کرمپودر و …) ایجاد کنیم. بله، هرچیزی که باعث کاهش بانس ریت شود و باعث افزایش ماندگاری کاربر در سایت شود در سئو محتوا موثر است که CTA هم یکی از آنهاست. در واقع برای سنجش سختی کلمه کلیدی باید “تمام” سئو سایت رقیب رو بررسی کنید که قطعا تمام توضیحش در یک محتوا نمیگنجد. اما در همین مقاله ما روی لانگ تیل “آموزش سئو محتوا” در کنار عبارت “سئو محتوا” کار میکنیم. بنابراین ارزش دارد که برای تولید یک محتوا زمان لازم صرف کنید و بعد آن را اصولی سئو کنید. برای سئو محتوا از چک لیست ما استفاده کنید که براساس تجربیات من در سایت های مختلف و انواع محتوا درست شده است و می تواند جوابگوی هر محتوایی باشد.
همیشه باید طوری بنویسیم که کاربر احساس کند دوستش دارد مطلبی را برایش تعریف میکند. این روش باعث میشود کاربر هم سریعتر مطلب را متوجه شود و هم حس دوستی و صمیمیت با سایت ما برقرار کند و ما را به یاد بسپارد. از اصطلاحات امروزی استفاده کنیم، کمی طنز را در مطالب خود بگنجانیم و طوری بنویسیم که انگار برای دوستی نزدیک چیزی را توضیح میدهیم. هنگامی که در مورد محتواهای سنگبنای ارزشمند کسبوکارتان تصمیم گرفتید، باید مطمئن شوید از تمام مقالات پایین هرم خود به آن مقالات سنگبنا لینک میدهید. با این کار، گوگل میفهمد که چه مقالاتی باید بالاترین رتبه را داشتـه باشند. در نهایت با گروهبندی کلیدواژههای مرتبط به هم، برای هر گروه از کلمات کلیدی تعیین شـده، صفحات فرود مناسب ایجاد میکنیم.
تقریبا اغلب شما می دانید که می بایست از کلمات کلیدی اصلی صفحه در عنوان و هدینگ H1 آن استفاده کرد. نکته مهم در اینجا اینست که استفاده حداقل یک بار از همین کلمات کلیدی اصلی در چند پاراگراف ابتدایی متن نیز به همان اندازه مهم است. اگر این آدرس به خوبی نوشته شده باشد، گوگل راحتتر متوجه میشود که این صفحه درباره چیست. این طوری زمانی که شخصی درباره موضوع مرتبط با صفحه شما جستجو میکند، احتمال این که گوگل سایت شما را نشان دهد بیشتر میشود. علاوه براین در ١٠٠ کلمه اول پاراگراف اول از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید و در بخشهای مختلف محتوا بهصورت نرمال و اصولی از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید.
این موارد میتوان، طول محتوا ، طول کلمه کلیدی ، نوع کلمه و … باشد. برای نوشتن عنوانهای جذبکننده، از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید، عنوانهای خود را برای ایجاد کنجکاوی جذاب کنید، و سعی کنید تا حد امکان مختصر و گویا بنویسید. هنگام نوشتن محتوای سئو خود، از تیترها استفاده کنید و کلمات کلیدی را در آنها بگنجانید. از تیترها به صورت منطقی استفاده کنید، به این ترتیب که H1 برای عنوان، H2 برای بخشها، H3 برای زیرمجموعهها و غیره. از تمامی نکاتی که در بخش «بهبود سرعت بارگذاری محتوا» گفته شد، استفاده کنید تا صفحهای هوشمند و سریع برای محصولات یا خدمات خود بسازید. بیشاز ۷۰% کاربران انتظار دارند که صفحه محصول شما در ۵ ثانیه یا کمتر بارگذاری شود و در غیراینصورت، دکمه خروج را فشار میدهند.
این کلمات معمولا رقابت کمتری دارند و راحتتر در نتایج جستجو رتبه میگیرند. بهعلاوه، نرخ تبدیل بالاتری هم دارند؛ چون کاربر دقیقا همان چیزی را میخواهد که شما ارائه میدهید. همچنین میتوانید محتوای صفحات خود را به صورت دستی مرور کنید تا مواردی که در آنها از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده شدهاند، شناسایی کنید. با استفاده از ابزارهای سئو، محتوای سایت خود را تجزیه و تحلیل کرده و صفحات با کیورد استافینگ را شناسایی کنید. به بخش Coverage و Performance مراجعه کنید تا اطلاعاتی در مورد صفحاتی که دچار مشکلات سئو شدهاند، دریافت کنید. همچنین، در صورت مشاهده افت رتبه یا جریمههای احتمالی، به محتوای سایت خود توجه کنید.
طراحی محتوا فرآیندی است که به شما کمک میکند محتوا را براساس نیازهای واقعی کاربر تولید کنید. این کار نه تنها به شما کمک میکند تا بفهمید کاربر شما دقیقاً چه میخواهد، بلکه تمرکز، بر آنچه کاربر واقعاً نیاز دارد نیز گذاشتـه میشود. فکر کردن به محتوای خود به این روش به شما کمک خواهد کرد تا محتوا را به زبان و قالب مورد نیاز مخاطبان خود تولید کنید. اصطلاح «محتوای یتیم» به مقالههایی اطلاق میشود که هیچ لینکی از سایر مقالات یا پستهای شما ندارند. به همین دلیل، یافتن این مقالات هم توسط گوگل و هم توسط کاربران شما دشوار است.
کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی فرعی که هرکدام به نحوی به بهتر پیدا شدن محتوا توسط موتور جستجو گوگل کمک می کنند. بازاریابی محتوا در صورتی موفق خواهد بود که از سئو بهرهمند باشد. یک محتوا هرچقدر هم که اطلاعات خوبی برای کاربر داشته باشد، در صورتیکه طبق اصول سئو محتوا بهینه سازی نشود، شانس زیادی برای کسب رتبه در گوگل ندارد. به همین دلیل در صورتیکه قصد تولید محتوا برای سایت کسب و کارتان را دارید باید اصول تولید محتوای سئو شده را بیاموزید تا از مزایای تولید محتوا با استفاده از سئو بهره مند شوید. کلمات کلیدی متشابه را میتوانید در صفحه پایین نتایج جستجو گوگل تحت عنوان نتایج مرتبط یا Related searches در هر نتایجی مشاهده کنید.
پس از نصب این افزونه در سایت وردپرسی خود، آن را در هر صفحه یا پست فعال کنید. Yoast SEO به شما میگوید که چقدر از کلمات کلیدی استفاده کردهاید و در صورت نیاز به کاهش آنها، پیشنهاداتی میدهد. این متن تجربه کاربری ضعیفی ارائه میدهد و توسط گوگل بهعنوان اسپم شناسایی میشود. اگر یک فروشگاه کفش بخواهد با کلمه کلیدی «کفش ارزان» رتبه بگیرد، ممکن است عباراتی مانند «کفش ارزان برای خرید کفش ارزان از فروشگاه کفش ارزان» را در متن یا بخشهای مختلف صفحه بارها و بارها تکرار کند. پس از اینکه محتوای مورد نظر تولید شد، هوش مصنوعی ممکن است نتایج را به گونه ای ارائه دهد که نیاز به ویرایش داشته باشد.
هدف اصلی استفاده از این تکنیک، افزایش رتبهبندی صفحه در موتورهای جستجو با تکرار زیاد کلمات کلیدی است. در نتیجه، گوگل به جای تعداد کلمات کلیدی، محتوای ارزشمند، مرتبط و برآوردهکننده نیاز کاربران را در اولویت قرار میدهد. برای موفقیت در SEO، باید روی کیفیت محتوا و پاسخگویی به قصد کاربر تمرکز کرد. وقتی برای اولین بار از قابلیت Content AI در رنک مث استفاده کردیم، تصورمون این بود که با یک ابزار پیچیده و فنی روبرو خواهیم شد که نیاز به آموزش زیاد دارد. به راحتی کلمه کلیدی مورد نظر را وارد کردیم و بلافاصله پیشنهاداتی برای بهبود محتوا دریافت کردیم. از جمله پیشنهادات مفید آن استفاده از تیترهای جذاب، نوشتن پاراگراف های کوتاه تر و حذف محتوای اضافی بود.
کلمه کلیدی اصلی تنها یک کلمه است نه بیشتر؛ درحالی که کلمات کلیدی فرعی می توانند بیشتر از یک کلمه باشند. امروزه اکثر کاربران یک متن بلند را مو به مو نمیخوانند، بلکه محتوا را اسکن میکنند و با خواندن تیترها و موارد شماره دار به دنبال پاسخ سوال خود هستند. بهتر است نگارش محتوا به گونهای باشد که کاربر با یک نگاه بتواند ساختار آن را درک کند. باید به کمک این ابزارها، موضوعات پوشش داده شده توسط رقبایتان را بررسی کنید تا اگر چیزی را از قلم انداختهاید، هرچه زودتر آن موضوع را هم به محتوایتان اضافه کنید. این پروسه میتواند روی محتوای موجود انجام گیرد و یا برای شکافهای موجود، صفحات و نوشتههای جدید ایجاد شود.
نوشتن با رعایت اصول تولید محتوای متنی کار سادهای نیست، این نکته را بسیاری از کسانی که تجربه نوشتن دارند نیز تأیید میکنند. هیچ راه میانبر و مسیر سریعی هم برای دستیابی به مهارت نوشتن و نویسنده بهتری شدن وجود ندارد؛ بنابراین واقعبینانهترین توصیهای که در این زمینه میتوان مطرح کرد، تمرین، تمرین و باز هم تمرینکردن است. تولید محتوای متنی به نگارش و نوشتن متن در مورد یک موضوع خاص میگویند. البته که تولید محتوای متنی به وبلاگ و مقاله نویسی محدود نمیشود؛ سایر انواع محتواها و فرمتهای مختلف محتوا نیز به محتوای متنی نیاز دارند. مثلاً برای تولید یک محتوای ویدیویی ابتدا به یک سناریو نیاز است که اطلاعات، متن گفتار و … محتوای ویدیویی را تأمین میکند.
و نکته قابل توجه اینه که Content AI از زبان فارسی پشتیبانی نمیکند و بسیاری از پیشنهادات به محتوای انگلیسی محدود هستند. با این وجود، توانستیم با ترجمه مناسب از آن ها برای محتوای فارسی استفاده کنیم. در نهایت ، برای دسترسی به این ویژگی باید اشتراک آن را از درون خود افزونه رنک مث خریدار کنید ، زیرا این قابلیت در هیچ نسخه ای فعال نیست. در قسمت Focus Keyword، کلمات کلیدی یا موضوعاتی که میخواهید محتوای شما حول آنها بچرخد را وارد کنید. این کلمات به هوش مصنوعی کمک میکنند تا محتوای مرتبط و بهینهتری برای شما تولید کند و باعث میشود که مطلب شما در جستجوهای مرتبط بیشتر دیده شود. به طور کلی، تولید محتوا در سئو و بازاریابی محتوایی این هدف را دنبال میکند که مخاطبان و کاربرانتان با محتوای شما به خوبی ارتباط گرفته و آن را بفهمند و درنهایت این مجموعه اقدامات به فروش منجر شود.
گوگل اغلب ادعا می کند که از روش های متنوع ارائه اطلاعات قدردانی می کند و رتبه بهتر می دهد. مخاطب با هر پیشینه ای باید بتواند هر قسمتی از صفحه را بخواند و بتواند بفهمد چه اتفاقی در حال رخ دادن است. شاید مخاطب شما نیاز به یک بخش داشته باشد و بقیه بخش ها را نادیده بگیرد و باید این امکان را فراهم کنید زیرا به UX کمک می کند. تحقیق درباره کلیدواژه ها بسیار مهم است اما حتما باید به قصد افراد از جستجو در اینترنت نیز فکر کنید. برخی ممکن است به دنبال یک محصول خاص باشند و برخی دیگر ممکن است در حال مقایسه کردن محصولات مختلف با یکدیگر باشند. در مثالی که قبلا مطرح کردیم، فردی که عبارت کلیدی “تعمیر کولر” را جستجو می کند، ممکن است اهداف مختلفی داشته باشد، به همین دلیل، لازم است که صفحات برای همه عبارات کلیدی مرتبط بهینه سازی شوند.
ممکن است نیاز خود را در تیتر پنجم پیدا کنیم و فقط همان بخش را بخوانیم و سپس از صفحه خارج شویم. به همین دلایل، در سئو محتوای متنی ضروری است که جملات خود را تا حد امکان کوتاه بنویسیم تا کاربر بتواند در کوتاهترین زمان به خواستـهاش دست یابد. مثلا به همین مقاله دقت کنید؛ الان در بخش نهم از بهینه سازی ساختار در سئو محتوا هستیم. یک صفحه دارای سئو محتوا در چندین محل در سایت شما وجود داشتـه باشد. از طرفی سایتهای دیگری که میخواهند به محصول شما لینک دهند چطور؟ این احتمال وجود دارد که برخی از آنها به URL اول لینک داده شوند، در حالی که برخی دیگر به URL دوم لینک دهند.
کلمه کلیدی در تولید محتوا بسیار مهم است؛ این کلمات به موتورهای جستجو کمک میکنند بفهمند موضوع صفحه چیست. شما باید بفهمید کاربران با چه کلماتی دنبال محتوای شما میگردند و همانها را در متن استفاده کنید تا صفحه شما در گوگل نمایش داده شود. تولید محتوا متنی سئو شده یکی از مهمترین و موثرترین راهها برای جذب مخاطب و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل است. در این مقاله، به بررسی اقداماتی که باید برای تولید محتوای متنی سئو شده انجام دهید، میپردازیم. دورههای آموزش سئو و همچنین آموزش تولید محتوا در مکتبخونه یکی از بهترین گزینهها برای افرادی هستند که میخواهند با اصول و تکنیکهای بهینهسازی موتورهای جستجو و نحوه تولید محتوا برای آنها آشنا شوند. تحلیل کلمات کلیدی تا بهینهسازی محتوا و لینکدهی، تمامی جوانب سئو محتوا در این دورههای آموزشی پوشش داده شده است.
تیتر جذاب همانند گلهای رنگارنگ در ورودی باغ است که توجه همه را جلب میکند. محتوای اصلی باید مثل درختانی باشد که میوههای ارزشمند تولید میکنند. تصاویر و ویدئوها همچون چشمههای جاری در باغ هستند که طراوت و جذابیت میبخشند. علاوه بر این، ویرایش میتواند به شما کمک کند تا لحنی مناسب برای مخاطبان خود پیدا کنید. با بازبینی و ویرایش، میتوانید لحنی پیدا کنید که بهتر با مخاطبان شما هماهنگ باشد و ارتباط بهتری برقرار کند. همچنین، استفاده از مثالهای واقعی و داستانهای جذاب میتونه محتوای تو رو بیشتر به چشم بیاره.
این تکنیکها نهایتا در محل قرار گرفتن محتوای شما در بین نتایج جستجوی گوگل تاثیرگذار هستند. اما معمولا روی کیفیت محتوایی که به کاربر ارائه میشود تاثیر آنچنانی ندارند. ارائه محتوای با کیفیت و در نظر گرفتن نیازهای کاربر جنبه دیگر سئوی محتوا است. فرض کنید قصد دارید برای کلمه کلیدی «کاهش وزن سریع» تولید محتوای متنی کنید. اگر هدفتان تنها رعایت نکات سئو باشد محتوای شما چیزی شبیه به تصویر زیر خواهد شد و به اصطلاح محتوای رباتی نامیده میشود.
متا دیسکریپشن همان توضیحاتی است در گوگل قبل از باز کردن یک سایت در پایین تیتر اصلی قابل مشاهده می باشد. اول از همه مخاطب قبل از خواندن متن به تصاویر متن نگاه کلی میکند و پس از آن تصمیم به مطالعه متن میکند. وقتی افراد در اینترنت جستجو می کنند، اغلب به دنبال مشاغل محلی هستند، به خصوص وقتی که چیزی را با استفاده از موبایل خود جستجو می کنند. همچنین یو ار ال های فارسی به دلیل کد شدن حجم بیشتری میگیرند و بطور مثال اگر تعداد صفحات شما در منو سایت زیاد باشد باعث افت سرعت سایت شما خواهد شد. همچنین اگر نمی دانید چطور باید کیورد ریسرچ انجام بدید و چه موضوعاتی را کار کنید به شما پیشنهاد میکنیم آموزش کیورد تارگتینگ آقا مهندس طاوسی را مطالعه بفرمایید.
بهعنوانمثال فرض کنید که کلمه کلیدی اصلی ما محتوای سئو شده است. حال کلمه “چگونگی استفاده از کلمات کلیدی بلند در محتوای سئو شده” یک کلمه کلیدی بلند یا دمدراز برای ما خواهد بود. یکی دیگر از سیگنالهای بسیار خوب برای گوگل، استفاده از کلمات کلیدی بلند در هدینگ ها و بدنه محتوا است که ما باید از آن قطعاً استفاده کنید. این کلمات کلیدی را میتوانید بهصورت پرسشی دربیاورید و یا از ترکیب کلمه کلیدی اصلی با کلمات دیگر آن را به کار ببرید. با استفاده از ابزارها و بررسی عوامل سئوی محتوا، میتوان بهبود قابل توجهی در عملکرد محتوا داشت. بنابراین، در نگارش و بهینهسازی محتوا، به این عوامل دقت و توجه ویژه نمایید تا بهبود سئوی محتوا را تجربه کنید و ترافیک ارگانیک و رتبهبندی صفحات خود را بهبود بخشید.
بعضی از جملات از یکدیگر مستقل هستند اما در عین حال وابستگی نیز دارند. بهتر است قبل از انتشار انواع محتوا، آنها از نظر موارد مختلف و صحیح بودن نوشتن کلمات کنترل کنید. هنگام نوشتن یک متن سئوی خوب، تعدادی مراحل وجود دارد که باید طی کنید. با این حال، طراحی محتوا فقط تکنیکی نیست که به شما کمک کند محتوای بهتری تولید کنید؛ در واقع این یک روش جدید برای فکر کردن در مورد محتوا است. تغییر مسیر URLها روشی برای انتقال یک URL موجود به آدرس دیگری است که بهطور موثر به بازدیدکنندگان و گوگل میگوید که یک صفحه در جای جدیدی قرار دارد. فهرستی اولیه از تمام کلیدواژههای مرتبط با زمینهٔ فعالیت خود را تهیه میکنیم.
استفاده از محتوای تصویری در شبکههای اجتماعی نیز باعث میشود که محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود. برای تولید یک محتوا و انتشار آن باید کلی زمان گذاشت و بعد از طریق شبکه های اجتماعی و ایمیل به کاربران، به بیشتر دیده شدن آن کمک کرد. البته اگر محتوای شما به دیسکاور گوگل راه پیدا کند، در مدت زمان کم، ورودی زیادی تجربه می کنید و ترافیک سایتتان افزایش خواهد داشت. تگ عنوان بعد از پیوند یکتا دومین محلی است که هم کاربران و هم رباتهای جستجو از طریق آن متوجه موضوع محتوا میشوند پس حتما باید کلمه کلیدی اصلی را حتی الامکان در ابتدای آن به کار ببرید. بهتر است این کار را فقط یک بار و بهصورت کاملا طبیعی انجام دهید چون اگر زیادهروی کنید، ممکن است به نظر گوگل کیورد استافینگ به نظر برسد. احتمالا تا اینجای کار به یک دید کلی نسبت به تولید محتوای متنی رسیده اید.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/