دیجیتال مارکتینگ چیست؛ ۱۷ روش که هر بازاریاب دیجیتالی باید بشناسد – وب رمز

تامی کانیزارو مشاور بازاریابی شرکت IBM تعریف خوبی از دیجیتال مارکتینگ کرده است؛ او در تعریف خود از دیجیتال مارکتینگ میگوید: «دیجیتال مارکتینگ همان بازاریابی است. به بیان دیگر همه کسب و کارهایی که تمایل به گسترش فعالیت خود در بستر اینترنت و جذب مشتری از طریق کانال های آنلاین دارند لازم است با یک مشاور دیجیتال مارکتینگ خبره مشورت داشته باشند. البته صادقانه این که لازم نیست به اندازه کارشناسها عمیق شوید و یا وقت بگذرانید. یا پیگیری یک سری خرید ها.

استفاده از بازاریابی آنلاین بیش از پیش مورد نیاز تمامی سازمان ها و شرکت هاست. ممکن است تصور عموم این باشد که تنها کسب و کارهای مدرن و آنلاین به بازاریابی دیجیتال نیاز دارند و یا اینکه ورود به این عرصه فقط برای شرکتهای بزرگ مناسب است، اما فارغ از اندازه سازمان یا و نوع کسب و کار، بازاریابی دیجیتال مناسب برای شما یک مزیت رقابتی به حساب خواهد آمد. معمولا هزینه خدمات دیجیتال مارکتینگ در حامی دیجیتال نسبتا دارای مزیت بوده و به صرفه است.

سادهترین مزیت تبلیغات کلیکی آن است که تبلیغدهنده و نمایشدهنده دقیقا میدانند روی هر آگهی چه تعداد کلیک شده و با رهگیری دقیقتر نیز میتوان فهمید چه تعداد از این کلیکها به فروش یا هر اکشن دیگری ختم شده است. دقیقا مثل بورس ، نتایج نوسان دارند – که اغلب به دلیل عواملی مانند تغییرات فصلی یا سالانه که رفتار مخاطبین را به دنبال دارد، اصلاح الگوریتمهای گوگل و پیشرفت در فناوری دیجیتال است. همچنین شما می توانید برای بکار گیری از ابزارهای این حوزه به آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر و موفق مراجعه فرمایید و از تخصص آنان بهره ببرید.

این استراتژیها به شما راهکارهای بسیار مناسبی جهت برنامه ریزی هوشمندانه روند کسب و کارتان میدهند. بسیاری از کسب و کارها بدون هیچ استراتژیای فعالیت خود را در اینستاگرام شروع میکنند فقط به این دلیل که بقیه هم در این شبکه حضور دارند؛ اما شما این اشتباه را نکنید. در واقع تبلیغ شما در پستها و استوریهای پیجهای پرفالوور اینستاگرامی نمایش میگیرد و شما تنها به ازای هر 1000 بازدید هزینه پرداخت میکنید.

رایا مارکتینگ با به کارگیری بیش از 7000 نویسنده متخصص در تمامی زمینه ها نوید با کیفیت ترین محتواها را با کمرین هزینه ممکن برایتان دارد. اما با بررسی دقیقتر متوجه میشوید ترافیکی که از گوگل کسب میکنید، با اینکه از نظر تعداد، کمتر از ترافیک تلگرام است (مثلاً 5 درصد) اما نرخ تبدیل بالاتری از تلگرام دارد. از انجایی که تبلیغات محیطی هزینه بردار است و مخاطبان محدودی را پوشش میدهد و حتی ممکن است بازار هدف شما انقدر گسترده باشد که اگر کل بیلبوردهای شهرها را هم بگیرید همچنان از نگاه مخاطبانتان دور بمانید، باید در نظر داشت که در این ایام که حتی رانندگان و سرنشین ها همه سر در گوشی های خود فرو برده اند، بهترین راه حل استفاده از تبلیغات با هزینه های کمتر و با دسترسی بالا این است که تا افراد در گوشی های خود تبلیغات شما را مشاهده کنند.

این افراد باید نحوه کارکرد تمام شبکههای اجتماعی و مخاطب هر کدام را بشناسند و مناسب با هر شبکه اجتماعی تولید محتوا کنند. دیجیتال مارکتینگ میتواند دیدی جامع و کامل از تمام معیارهایی که ممکن است برای شرکت شما مهم باشد – از جمله تبدیل ها، اشتراکگذاریها، بازدیدها، کلیکها و اطلاعات بسیار مهم دیگری را به شما ارائه دهد. مثلاً ممکن است 20 درصد ترافیک سایت شما از تلگرام باشد که رقم بالایی است و شاید تصمیمبگیرید منابع بیشتری برای تلگرام صرفکنید.

بازاریابی موتورهای جستجو به دو روش بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو (SEO) و تبلیغات کلیکی (SEM) انجام میشود. • ایمیل مارکتینگ: این فرآیند ارسال پیام با پیام تجاری برای گروهی از طریق ایمیل است. از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ کسب و کارها میتوانند پیام خاص خود برای جامعه هدفشان را از روشی متفاوت و تاثیر گذار برسانند. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. افزایش کاربران اینترنت این امکان را برای کسب و کارها ایجاد کرده است که با استفاده از استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ و ابزارهایی که در حوزه بازاریابی آنلاین استفاده می شود، با روشهای تبلیغاتی کارآمد و مقرون به صرفه، محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنند.

امروزه این امکان برای کسب و کارها جهت ارائه کالا و خدمات بر بستر فضای آنلاین فراهم گردیده است که با استفاده از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ و ابزارها و فن آوری هایی که در این حوزه مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین همگام با روشهای تبلیغاتی کارآمد و اقتصادی، این امر تحقق یابد. همچنین استراتژی های مفید در جهت موفقیقت در جلسه مصاحبه را می آموزند.

کسب و کارها با استفاده از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ در فضای آنلاین شرایطی را محیا می کنند که مشتریان آنها با سهولت بیشتر و بصورت آنلاین، کالا و خدمات مورد نظرشان را از بین گزینه های مختلف که متناسب با بودجه، سلیقه و نیاز آنهاست انتخاب نمایند. گرایش کسبوکارهای ایرانی به بازاریابی دیجیتال و افزایش تعداد استارتاپهای آنلاین، فضای کاری و پیشرفت شغلی بسیار خوبی برای علاقهمندان این حوزه ایجادکرده و امیدواریم مقالات آموزشی ما در آکادمی کاپریلا، به افزایش دانش تخصصی دیجیتال مارکتینگ شما کمککند.

دیجیتال مارکتینگ این فرصت را برای کسب و کارها فراهم نمایند که ضمن جذب مشتریان و مخاطبان بازار هدف خود از به صورت آنلاین، رضایتمندی ، علایق و سلیقه های مشتریان و مخاطبان خود را بررسی و نسبت به ارائه کالا و خدمات مورد رضایت آنها اقدام نمایند. دیجیتال مارکتینگ، فرصت مطلوبی در اختیار کسبوکارها قرارداده تا بتوانند با بودجهای متناسب با منابع خود، کمپینهایی خلاقانه برگزارکنند و اهداف تجاری خود را از اعم برندسازی، جذب کاربر، فروش و … متریکس یک تحلیلگر داده ایرانی است که به شما کمک میکند تا به سوالات زیر پاسخ دهید.